Nawigacja

Ogłoszenia o pracę

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Główny Księgowy w Oddziale Instytutu Pamięci Narodowej w Szczecinie

Osoba udostępniająca: Krzysztof Kopeć
Data publikacji 21.05.2020 Rejestr zmian

Wymiar czasu pracy: 1 etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę

Proponowany termin zatrudnienia:  od 1 lipca 2020 r.

Wymagania niezbędne ( formalne) związane ze stanowiskiem:

Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego w jednostce sektora finansów publicznych powinna spełniać wymogi zawarte w art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. z dnia 4 kwietnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 869)).

Wymagania pożądane związane ze stanowiskiem:

  1. wykształcenie wyższe magisterskie np. ekonomiczne;
  2. minimum 5-letnie doświadczenie w pracy w księgowości;
  3. minimum 3-letnie doświadczenie w pracy Głównego Księgowego w jednostce budżetowej lub innej jednostce sektora finansów publicznych;
  4. minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem, przynajmniej 3-osobowym;
  5. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej, zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;
  6. umiejętność pracy w zintegrowanych systemach informatycznych, w tym programów księgowych, sprawozdawczych i bankowych;
  7. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
  8. znajomość przepisów prawa w zakresie: rachunkowości, finansów publicznych, zamówień publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych;
  9. cechy osobowości takie jak: komunikatywność, konsekwencja w realizowaniu zadań, bardzo dobra organizacja pracy, praca pod presją czasu, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa, nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. wykonywanie zadań wynikających z uprawnień i obowiązków głównych księgowych, określonych w ustawie o finansach publicznych;
  1. nadzór nad pracą osób zatrudnionych w referacie finansowo-księgowym, w tym nad pracą w systemach komputerowych: TETA Constellation w modułach: FK, Płace, Kasa, Majątek Trwały w zakresie ewidencji księgowej majątku trwałego oddziału oraz programach: NBE, Trezor, Płatnik w zakresie sporządzania deklaracji rozliczeniowych, SIR, e-Kancelaria;
  2. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
    z planem finansowym - weryfikacja i akceptacja wniosków angażujących środki finansowe;
  3. zatwierdzanie zmian w planie w zakresie zmiany kategorii w obrębie jednego paragrafu i biura;
  4. opracowywanie zbiorczych materiałów do projektu budżetu Oddziału według klasyfikacji budżetowej oraz klasyfikacji budżetu zadaniowego na podstawie częściowych materiałów otrzymanych od właściwych rzeczowo komórek organizacyjnych;
  5. przygotowywanie planów finansowych w ramach przyznanych środków finansowych, na podstawie danych przedłożonych przez właściwe rzeczowo komórki organizacyjne;
  6. sporządzanie układu wykonawczego budżetu Oddziału;
  7. dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu wykonania budżetu oraz bieżąca analiza stopnia wykorzystania środków finansowych;
  8. przygotowanie wniosków do Centrali o dokonanie przeniesień środków pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowe na podstawie otrzymanych wniosków od właściwych rzeczowo komórek organizacyjnych;
  9. terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych;
  10. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, wewnętrznych regulacji w zakresie gospodarki finansowej oraz obiegu dokumentów w zakresie dokumentów dotyczących ewidencji księgowej;
  11. kontrola obsługi finansowo-księgowej w zakresie dochodów i wydatków związanych z działalnością Oddziału;
  12. kontrola prowadzenia ksiąg rachunkowych Oddziału - systematycznego i bieżącego ujmowania w księgach zaistniałych operacji finansowych w oparciu o otrzymane dokumenty;
  13. weryfikacja kwartalnych i rocznych analiz z realizacji budżetu Oddziału;
  14. kontrola nad sporządzaniem listy płac, deklaracji podatkowych i ZUS, kontrola nad odprowadzaniem składek ZUS i należnych podatków;
  15. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz zatwierdzanie dowodów księgowych, w oparciu o które dokonuje się dyspozycji składnikami majątkowymi i środkami pieniężnymi Oddziału;
  16. parafowanie umów zawieranych przez Oddział z kontrahentami zewnętrznymi pod kątem finansowych zobowiązań Instytutu;
  17. organizowanie i nadzorowanie prac związanych z obsługą finansowo-księgową Oddziału oraz kontrola kompletności i rzetelności dokumentów finansowych;
  18. reprezentowanie Oddziału w sprawach finansowo-księgowych.

Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (cv), list motywacyjny
  2. dyplom ukończenia studiów, świadectw ukończenia szkół potwierdzających zdobyte wykształcenie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska głównego księgowego;
  4. kserokopie świadectw pracy;
  5. dokumenty poświadczające inne posiadane kwalifikacje i umiejętności,  referencje;
  6. oświadczenie kandydata o niekaralności;
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781)

Ostatecznego wyboru kandydata dokonamy na podstawie wyników 2-stopniowego procesu:

  1. przeglądu zgłoszeń,
  2. wywiadu kompetencyjnego z wybranymi kandydatami.

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie wymaganych dokumentów pocztą elektroniczną na adres: katarzyna.borskowicz@ipn.gov.pl do 5 czerwca 2020 r.

Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę. Zastrzegamy prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie – telefonicznie.

Przesyłając swoją aplikację wyraża Pani/Pan zgodę na przetwarzanie przez Instytut Pamięci Narodowej – Komisję Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Pani/Pana danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu.

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.

Podstawa prawna przetwarzania danych została określona Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej RODO:

w art. 6 ust. 1 lit. a - na podstawie zgody, którą Pani/Pan wyraził/a, wysyłając zgłoszenie rekrutacyjne,

w art. 6 ust. 1 lit. b - przetwarzanie jest  niezbędne  do  podjęcia działań w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego, przed zawarciem umowy,

w art. 6 ust. 1 lit. c - w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na stanowisko wskazane w aplikowanym ogłoszeniu oraz art. 221 Kodeksu pracy.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Wołoska 7, 02-675 Warszawa. Administrator danych osobowych zapewni odpowiednie technologiczne, fizyczne, administracyjne i proceduralne środki ochrony danych, w celu ochrony i zapewnienia poufności, poprawności i dostępności przetwarzanych danych osobowych, jak również ochrony przed nieuprawnionym wykorzystaniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych oraz ochrony przed naruszeniem bezpieczeństwa danych osobowych.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w IPN-KŚZpNP: inspektorochronydanych@ipn.gov.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 7, 02-675 Warszawa, z dopiskiem: Inspektor Ochrony Danych.

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty upoważnione przez Administratora.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procesu rekrutacji na stanowisko pracy na jakie Pani/Pan aplikował/a lub do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody.

Po upływie wskazanego okresu dane osobowe zostaną trwale usunięte.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo przenoszenia danych.

Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/a dotyczących narusza przepisy RODO.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale nie podanie danych określonych w art. 221 Kodeksu pracy uniemożliwi wzięcie udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

Medatdane

Data publikacji 21.05.2020
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej
Osoba udostępniająca informację:
Krzysztof Kopeć
Array
do góry