I. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
- obywatelstwo polskie,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- posiadanie stopnia doktora (lub wyższego) w zakresie historii,
- bardzo dobra znajomość najnowszej historii Polski,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z urzędu lub przestępstwo skarbowe,
- brak służby, pracy lub współpracy z organami bezpieczeństwa państwa, wymienionymi w art. 5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu,
- brak działalności związanej z dostępem do tajemnicy państwowej lub objętej tajemnicą państwową, która uniemożliwia szczegółowe przedstawienie informacji o przebiegu swojej służby, pracy lub współpracy
II. Wymagania pożądane:
- minimum 7 letni udokumentowany staż pracy , w tym 3 letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych w instytucjach naukowo-badawczych, oświatowych lub w organach administracji publicznej,
- dorobek naukowy w dziedzinie badań nad historią Polski w XX wieku (wykazany w postaci aktualnej bibliografii),
- znajomość ustawy o IPN,
- znajomość bieżącej działalności edukacyjnej i naukowej IPN,
- znajomość języka angielskiego, niemieckiego lub rosyjskiego,
- znajomość aktów prawnych, regulujących funkcjonowanie instytucji budżetowych (m. in. kodeks pracy, ustawa o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych),
- cechy osobowości takie jak: dyspozycyjność, komunikatywność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, praca pod presja czasu, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa, nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista,
- umiejętności w zakresie organizacji pracy i zarządzania zespołem.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowiska:
- ustalanie programu działalności OBEP w oparciu o wytyczne dyrekcji Biura Edukacji Publicznej IPN,
- organizowanie realizacji zadań ustalonych dla OBEP, w tym działalności naukowej, edukacyjnej i wydawniczej,
- zarządzanie zespołem OBEP, w tym nadzór nad sprawnym, terminowym ii prawidłowym wykonywaniem zadań przez podległych pracowników,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników OBEP przepisów i procedur obowiązujących w IPN (w tym m. in. prawa zamówień publicznych),
- współpraca z innymi komórkami Oddziału IPN, zwłaszcza z Referatem Finansowo-Księgowym (przygotowywanie planu rocznego budżetu OBEP, prawidłowa realizacja budżetu),
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Biura Edukacji Publicznej i Dyrektora Oddziału.
IV. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- inne dodatkowe dokumenty poświadczające inne posiadane kwalifikacje i umiejętności, referencje,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z procesem rekrutacji na wolne stanowisko pracy, w trybie określonym w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o braku przynależności do partii politycznych, związku zawodowego, wykonywania mandatu posła albo senatora lub oświadczenie o gotowości wystąpienia z partii politycznej, związku zawodowego, zrzeczenia się wykonywania mandatu posła albo senatora,
- oświadczenie o braku działalności związanej z dostępem do tajemnicy państwowej lub objętej tajemnicą państwową, która uniemożliwia szczegółowe przedstawienie informacji o przebiegu swojej służby, pracy lub współpracy,
- kopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
W przypadku objęcia stanowiska Naczelnika Oddziałowego Biura Edukacji Publicznej, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów przedstawionych dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Oddziału przy pl. Strzeleckim 25 we Wrocławiu z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy-naczelnik OBEP”, w terminie do 07.09.2015 r.
Dokumenty, które wpłyną po upływie terminu oraz drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane. Z wybranymi kandydatami przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie - telefonicznie.
Dokumenty nie spełniające wymagań formalnych zostaną komisyjnie zniszczone.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Instytutu Pamięci Narodowej-Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu www.ipn.gov.pl