Zakres zadań wykonywanych na tym stanowisku :
- wykonywanie czynności merytorycznych i technicznych związanych z weryfikacją zgodności z prawdą oświadczeń lustracyjnych,
- realizacja kwerend i opis materiałów archiwalnych,
- opracowywanie analiz materiałów archiwalnych na potrzeby prokuratora OBL,
- prowadzenie korespondencji i dokumentacji spraw,
- wykonywanie kopii z materiałów archiwalnych i dokumentacji bieżącej, niezbędnej do celów służbowych,
- wykonywanie czynności wynikających z realizacji art. 22 ustawy z dnia 18 października 2006r o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz.1388), w tym monitorowanie i sygnalizowanie zmian w obrębie funkcji publicznych wymienionych w art. 22 w/w ustawy,
- wykonywanie czynności wynikających z publikacji danych w katalogach z art. 52a pkt. 6, 7 ,8 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (tekst jednolity: Dz. U z 2014 r., poz.1075).
Wymagania niezbędne na danym stanowisku :
- ukończone studia magisterskie w zakresie historii,
- minimum sześciomiesięczny staż pracy merytorycznej w archiwum, urzędzie lub kancelarii urzędu,
- umiejętność przeprowadzania kwerend i analiz materiałów archiwalnych,
- znajomość ustawy z dnia 18 grudnia 1998r. o Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (tekst jednolity: Dz. U z 2014 r., poz.1075 )
- znajomość ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz.1388),
- biegła obsługa komputera (pakiet MS Office).
Wymagania pożądane związane ze stanowiskiem :
- wiedza z zakresu historii najnowszej ze szczególnym uwzględnieniem znajomości zagadnień związanych z organami bezpieczeństwa państwa, ich strukturą, metodami i formami pracy operacyjnej,
- wiedza dotycząca funkcjonowania IPN oraz jego zasobu archiwalnego,
- znajomość przepisów i procedur wewnętrznych IPN,
- systematyczność, rzetelność, umiejętność samodzielnej organizacji pracy oraz pracy w zespole, wysoka kultura osobista,
- doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu kwerend archiwalnych oraz sporządzaniu opisu i analiz materiałów archiwalnych,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie do dnia 20 lutego 2015 r.: CV, listu motywacyjnego, kopii dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie zawodowe oraz podpisanego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, w związku z procesem rekrutacji na wolne stanowisko pracy, w trybie określonym w ustawie z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), na adres:
Oddział Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie, Kadry
ul. Szewska 2, 20-086 Lublin
Oferty, które nie spełniają wymagań niezbędnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę. Zastrzegamy prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Przyjmujemy tylko kserokopie dokumentów.